This is fake: a site about fake news

What is fake news?
Intentional disinformation published to mislead or lie to the audience of the news. Fake news is not new (no pun intended) - it's known history dates back to the 13th century, but it became a commonplace topic during 2016 presidential election (in the United States) when Donald Trump popularized the term "fake news" to describe negative press coverage surrounding his campaign. In the same period, there was a significant increase in creation and proliferation of fake news with an intent to influence the U.S. election, specifically by the Russian Government.
Why do people create fake news?
Profit and influence. Russia was found to be using fake news and social media to create the perception of public favor for their preferred political outcomes. This perceived favor resulted in real favor towards their desired outcome through a crowd mentality. Fake news can also be quite profitable. Fake news is often sensational, and sensation results in clicks, and clicks result in ad revenue.
Should I be concerned about fake news?
Yes. We cannot have a productive discussion about the issues that face us when we are with different and inaccurate information.
Is The Onion/Fox News/CNN fake news?
The Onion is satire – they do not try to mislead their audience, they try to make their audience laugh.
Fox News and CNN clearly play to their audience’s biases, but there is a difference between biased news and fake news. That said – biased news can still be dangerous. The line between biased news and fake new is at times so thin it’s unperceivable.
How do I know when news is fake news?
Ask yourself a few questions:
  1. Are there credible or verifiable sources, or does the news rely entirely on your trust? A consistent lack of sources should cause you to pause.
  2. Is the news important news and are people talking about the important news? If the news covers something incredibly important, but no one else is talking about it, that is a bad sign. Generally speaking, if the news is important enough it will be run in multiple news sources. If not, you should be skeptical.
  3. Is the news source listed in our or another trusted list of fake news? If so – you should disregard the news.
Watch out for news trying to influence your opinion more than providing information. The news may not be fake, but they are trying to influence your opinion to believe that the news is real.

Be skeptical. The burden of proof is not on you, it’s on the news source. Demand sources, demand evidence, demand data, demand proof.

List of known fake news sites

Source: Wikipedia

Name Notes
70 News A WordPress-hosted site that published a false news story, stating that Donald Trump had won the popular vote in the 2016 United States presidential election; the fake story rose to the top in searches for "final election results" on Google News.
ABCnews.com.co (defunct) Owned by Paul Horner. Mimics the URL, design and logo of ABC News (owned by Disney–ABC Television Group).
Al-Arabiya The Saudi-owned TV channel renown for fake news and pro-government propaganda.
American News Published a false story claiming actor Denzel Washington endorsed Donald Trump for president. The fictional headline led to thousands of people sharing it on Facebook, a prominent example of fake news spreading on the social network prior to the 2016 presidential election.
Before It's News Cited by US President Donald Trump at his 2016 campaign rallies. Before It's News and InfoWars were described as "unabashedly unhinged 'news' sites" in 2014 by The Washington Post following its promotion of conspiracy theories relating to Malaysia Airlines Flight 17.
bients.com
bizstandardnews.com Its stories have been mistaken as real-news then shared and cited as real-news. Its name is similar to the unrelated Indian English-language daily newspaper called Business Standard. Its disclaimer says the stories ""could be true"" because ""reality is so strange nowadays"". But the disclaimer also says it is ""a satirical site designed to parody the 24-hour news cycle.""
Bloomberg.ma (defunct) Designed to imitate Bloomberg.com. Was used to issue a false report announcing that Twitter had received a USD $31 billion takeover offer, resulting in a brief 8% stock price spike of Twitter. The site is now defunct.
The Boston Tribune Starting in February 2016, this website's outright hoaxes quickly became popular with its readers.
Breaking-CNN.com Responsible for publishing numerous death hoaxes, including one for former First Lady Barbara Bush one day after her announcement that she would halt all further medical treatment in 2018. Designed to emulate CNN.
BVA News
Celebtricity Has falsely claimed that Barack Obama declared a state of emergency in Chicago, Illinois after more than 300 people were shot in one night; that a Wendy's employee put vaginal discharge on a burger as revenge against a partner; and that Bryshere Y. Gray was Jay-Z's son. Contains a "notorious fauxtire and satire entertainment" disclaimer which used to read "the most notorious urban satirical entertainment website in the world".
cnn-trending.com Imitated CNN.com, complete with the CNN logo. Pushed the Hawking Code scam
Conservative 101 Falsely claimed that the White House fired Kellyanne Conway.
Conservative Frontline Owned by Jestin Coler.
CountyNewsroom.info The fake news website, registered to Tbilisi, Georgia, makes "a minimal attempt to look official" and is used to spread malware on readers' computers.
Daily Buzz Live
Daily USA Update
DC Gazette
Denver Guardian
Disclose TV
DrudgeReport.com.co
Empire Herald Starting in January 2016, this fake news site had spread many of its hoaxes online in just a few weeks.
Empire News Many of this website's fake news hoaxes were widely shared on social media, with stories based off social or political controversies, or were simply appalling to readers. The site says that its content is for "entertainment purposes only."
Empire Sports Includes a disclaimer describing itself as a "satirical and entertainment website." Not to be confused with the legitimate (but long-defunct) Empire Sports Network.
Fairusa.org Propaganda website reporting false numbers on immigration and blatant lies about non-citizens.
Fox-news24.com
The Gateway Pundit A popular right-wing blog prone to publishing false stories, including a story involving an unsubstantiated claim that Special Counsel head Robert Mueller sexually assaulted someone.
Global Associated News Described itself as enabling users to produce fake stories using its "fake celebrity news engine."
Globalresearch.ca Principal website of the Centre for Research on Globalization, which The Economist in April 2017 called "a hub for conspiracy theories and fake stories," and NATO information warfare specialists in November 2017 linked to a concerted effort to undermine the credibility of mainstream Western media.
Gossip Mill Mzansi A fake news website using Wordpress, targeting South African affairs. Its misinformation is spread on social media including Facebook and Twitter.
Guerilla News
Gummy Post Fake news website that has published claims about President Obama issuing a full pardon for convicted rapper C-Murder, musician Kodak Black getting shot outside a nightclub in Florida, and a Hulk Hogan death hoax.
Hal Turner Show
Houston Chronicle TV
Huzlers Fake news from this website often involve popular restaurants and brands to disgust readers with its gross-out stories. One story by the site falsely reported that Dong Nguyen, the creator of Flappy Bird, killed himself. Another story made up an incident where a person working at a McDonald's restaurant put his mixtapes in Happy Meals. The site describes itself as "the most infamous fauxtire & satire entertainment website in the world."
InfoWars Managed by Alex Jones. Has claimed that millions of people have voted illegally in the 2016 presidential election, that the Sandy Hook Elementary School shooting was a hoax, that the Boston Marathon bombingwas a hoax, and that the Democratic Party was hosting a child sex slave ring out of a pizza restaurant.
KMT 11 News Falsely reports celebrity appearances and filming locations in random local towns. Before the website went down, it referred to itself as a "fantasy news website".
The Last Line of Defense This website has a history of publishing fake news articles, especially of the political genre. Notable hoaxes include Donald Trump revoking the press credentials of six major news outlets, Michelle Obama getting ditched by the Secret Service, and Hillary Clinton describing Beyonce's music using racial slurs. Although the website claims to be written by "a group of educated, God-fearing Christian conservative patriots who are tired of Obama’s tyrannical reign and ready to see a strong Republican take the White House," its articles are in fact all written by one person, Christopher Blair, who has written under multiple pen names.
Liberal Society Published a fake direct quote attributed to Obama, Falsely claimed that the White House fired Kellyanne Conway.
Liberty Writers News Established in 2015 by Paris Wade and Ben Goldman, who told The Washington Post their stories focus on "violence and chaos and aggressive wording" to attract readers. The stories reflect the positions of supporters of Donald Trump.
LinkBeef Fake news website that has published claims about the pilot of Malaysia Airlines Flight 370 reappearing, a billionaire wanting to recruit 1,000 women to bear his children, and an Adam Sandler death hoax.
Media Mass
Naha Daily This fake news website is now defunct, and was active in a span of five months with popular fake news articles, including a fake quote by Michael Kors.
National Insider Politics
NationalReport.net Founder Jestin Coler told Columbia Journalism Review: "When it comes to the fake stuff, you really want it to be red meat. It doesn’t have to be offensive. It doesn’t have to be outrageous. It doesn’t have to be anything other than just giving them what they already wanted to hear." In 2013, the nonpartisan FactCheck.org deemed NationalReport.net a satirical site. The site's disclaimer states "All news articles contained within National Report are fiction, and presumably fake news. Any resemblance to the truth is purely coincidental."
Natural News Formerly NewsTarget, a website for the sale of various dietary supplements, promotion of alternative medicine, controversial nutrition and health claims, and various conspiracy theories, such as "chemtrails", chemophobic claims (including the purported dangers of fluoride in drinking water, anti-perspirants, laundry detergent, monosodium glutamate, aspartame), and purported health problems caused by allegedly "toxic" ingredients in vaccines, including the now-discredited link to autism.
NBCNews.com.co Owned by Paul Horner. Mimics the URL, design and logo of NBC News.
Neonnettle.com This fake news website "tried to connect the random deaths of doctors with conspiracy theories around vaccination" in a phony story from 2017.
News Breaks Here
NewsBuzzDaily (defunct) This fake news website mostly consists of celebrity gossip and death hoaxes, but a few of its other stories became popular on social media. When the site was up it said that it was "a combination of real shocking news and satire news" and that articles were for "entertainment and satirical purposes" only.
News Examiner Started in 2015 by Paul Horner, the lead writer of the National Report. This website has been known to mix real news along with its fake news.
News Hound
The News Nerd A defunct website which used to have a disclaimer on every page.
NewsWatch33 Began in April 2015 under the name NewsWatch28, later becoming NewsWatch33. The website disguises itself as a local television outlet. It has also been known to mix real news along with its fake news in an attempt to circumvent Facebook’s crackdown on them.
The New York Evening(TheNewYorkEvening.com) This fake news website has spread numerous false claims, including a fake story claiming that Malia Obama had been expelled from Harvard.
Now 8 News (Now8News.com) Started in 2015, this fake news website is also designed to look like a local television outlet. Several of the website's fake stories have successfully spread on social media.
The Predicted
Prntly A politically conservative news site described by Snopes as "a disreputable outlet that has a penchant for publishing both fake news and spurious pro-Trump articles".
React 365 This user-created fake news generator, supposedly for "pranking your friends", had at least two stories that went viral.
Red Flag News
The Reporterz Starting in early 2016, this fake news website penned several different hoaxes, including one about a murder over a Twitter trend.
Snoopack
Spin Zone
St George Gazette
Stuppid This fake news purveyor specializes in articles with stories that are morally offensive.
Super Station 95
TrueTrumpers.com This fake news website makes "claims about President Donald Trump, former President Barack Obama and Muslims, in particular, as well as click-baiting claims about porn stars and secret tricks for weight loss and whiter teeth."
UConservative
UndergroundNewsReport.com According to PolitiFact, "the site purposely writes outlandish stories to trick readers". Launched on February 21, 2017, the website gained more than 1 million page views in its first two weeks; in less than a month the site was sued by Whoopi Goldberg.
United Media Publishing Owned by Jestin Coler.
USA Daily Info
usatoday.com.co
US Postman
washingtonpost.com.co Originally registered by Jestin Coler. The Washington Post submitted a complaint against Coler's registration of the site with GoDaddy under the UDRP, and in 2015, an arbitral panel ruled that Coler's registration of the domain name was a form of bad-faith cybersquatting (specifically, typosquatting), "through a website that competes with Complainant through the use of fake news. ... The fake news content misleads readers and serves as 'click bait' to drive readers to other sites, or to share the fake news content with others on social networking websites, to generate advertising revenue."
World Truth TV
Your News Wire (YourNewsWire.com) Founded by Sean Adl-Tabatabai and Sinclair Treadway in 2014. It has published fake stories, such as "claims that the Queen had threatened to abdicate if the UK voted against Brexit." As of 2018, is now operating as NewsPunch.
Odisha TV (https://odishatv.in/) Odisha TV or OTV is a regional Odia Indian Cable Television station. It is the flagship channel of the Bhubaneswar-based Odisha Television Network. It was started and promoted by Jagi Mangat Panda. This recently converted "paid media" has been spreading anti-government stories after the co-owner of the channel was removed from the party . Further, other TV channels and newspapers have also published about the fake news broadcast by OTV against the BJD Government, the ruling party of eastern Indian state of Odisha. Other instances of Fake News broadcast by the Odisha TV (https://odishatv.in/) are about SOA University, Deemed to be University, where it was reported that the University illegally admits students without AICTE approval, which was not true. The University filed a court case against OTV (https://odishatv.in/) and OTV also broadcast motivated news against a BJD leader alleging corruption.